Race for the Cure, cel mai mare eveniment de strângere de fonduri în scop oncologic pentru femei din Europa, a adunat la ediția din 2020 peste 40.200 de participanți din 32 de țări europene. În România, Cosmopolis a fost co-organizator al evenimentului alături de Fundația Renașterea, iar cei 12.000 de rezidenți ai celui mai mare oraș construit din 1989 până astăzi, au participat activ la strângerea de fonduri și la campania de conștientizare a cancerului de sân.

În locul unui maraton clasic, din motive de Covid-19, evenimentul din 2020 s-a transformat într-o întrecere online, în care participanții au alergat pe cont propriu, iar numărul de kilometri străbătuți a fost raportat pe o platformă digitală.

Obiectivul Digital Race for the Cure 2020 în România a fost strângerea de fonduri pentru asigurarea de analize medicale gratuite pentru femei din mediul rural și medii vulnerabile, aflate în categoriile de risc ridicat în dezvoltarea cancerului de sân. Co-organizatorul evenimentului din România, Cosmopolis, a sprijinit Fundația Renașterea și în eforturile lor de informare și constientizare a femeilor cu privire la cancer, respectiv depistarea precoce și tratarea cancerului.

Astfel, în cadrul complexului rezidențial Cosmpolis, Cătălina Ponor (brand ambasador Cosmopolis și căpitan al echipei rezidenților), a organizat pe parcursul a două săptămâni adevărate antrenamente sportive pentru locuitorii cartierului (antrenamente în jurul piscinelor, în parcurile din cartier, la sala de fitness din complex), pentru a-i pregăti mental pentru cursa Race for the Cure. Antrenamentele s-au transformat în adevărate evenimente sociale, în limitele impuse de criza Covid-19 la acea vreme, ce au contribuit la consolidarea relațiilor dintre vecini, la promovarea sportului și la ameliorarea stărilor de spirit generate de stările de urgență și alertă. În plus, Cosmopolis a înregistrat un spot tv cu ajutorul Cătălinei Ponor, multiplă campioană olimpică a României, material video popularizat online pentru awareness-ul campaniei.

În paralel, Cosmopolis a pregătit și o serie de materiale informative care au fost diseminate prin newsletter-uri interne, dar și pe grupurile de socializare în care sunt prezenți rezidenții Cosmopolis. Acestea au atras atenția asupra nevoii critice de a investi în prevenție și diagnostic a cancerului de sân, nu doar în rândul femeilor, ci și în rândul întregii comunități.

În total, 1237 de români au luat parte la Digital Race for the Cure în România, iar cu susținerea lor, tot atâtea femei au beneficiat de analize medicale gratuite. Înscrierea fiecărui participant a constat într-o donație minimă de 50 lei, care s-a transformat în investigații medicale gratuite pentru femeile din mediul rural, dar și în acțiuni de susținere a pacientelor oncologice din România.

Timp de 3 zile, întreaga Europă a devenit roz, prin participanții Digital Race for the Cure. Peste 500.000 de euro au fost strânși pentru a fi folosiți de către ONG-urile partenere Think Pink Europe, în programele de prevenție, depistare a cancerului și suport oferit pacientelor oncologice.